Sommarläsningen

Johanna K på Bokhora vill veta vad, hur och var vi har läst under sommaren, och vem är väl jag att säga nej till en rolig enkät?

1. Bäst i sommar?
Några favoriter som har nämnts i bloggen är bl.a Tove Janssons ”Sommarboken”, Sarah Waters ”Kyssa sammet” och Joyce Carol Oates ”Det var vi som var Mulvaneys”.

2. Sämst i sommar?
Några sågningar har det blivit, men det har främst gällt pocketkedjeböcker som inte riktigt fallit mig i smaken.

3. Vad har du helst läst på stranden?
Jag har knappt varit på någon strand i år, eller egentligen något år. Gillar att bada, men inte själva hängandet på stranden. Men när jag var ute i skärgården och hängde på en båt så läste jag Charlaine Harris ”From Dead To Worse”.

4. Var har du läst mest?
Sängen eller balkongen, beroende på väder. Balkongen funkar liksom varken när det regnar eller är trettio grader varmt, tyvärr.

5. Har du haft något läsprojekt under sommaren som du lyckats eller misslyckats med?
Det är nog ingen som varit inne på min blogg under sommaren som har missat att jag har haft (och har i några veckor till) ett vampyrtema. Det har varit väldigt lyckat tycker jag. Jag har läst massor av intressanta vampyrböcker, haft väldigt roligt när jag har skrivit inläggen och fått en massa bra feedback.

6. Nämn en ny bok som du har köpt i sommar!
Det har blivit en hel del vampyrböcker för min del, plus ett lagom antal pockets.

7. Vad ser du fram emot att läsa i höst?
Det kommer en hel del intressant i höst, men största peppen för tillfället är ändå ”The Fall”, andra delen i ”The Strain”-trilogin av Guillermo del Toro och Chuck Hogan.

3 comments

    1. Ja, det lär bli svårt att läsa någon episk vampyrroman nu utan att jämföra med The Passage. Den borde nog egentligen ha varit med i min ”Bästa i sommar”-uppräkning, men jag har ju inte skrivit någon recension ännu och kan därför inte länka lite snyggt… :)

Kommentera

