Läget

Jag är tillbaka från minisemestern med solbränna, en utläst bok (ja, faktiskt bara en), en mycket solsvedd fästman och över 300 inlägg i rss-läsaren att gå igenom. Till min stora lycka så stoltserar huvudstaden numera med regn och humana temperaturer, vilket gör att jag hoppas att komma ikapp med bloggen så smått.

Eftersom värdet tillåter inomhusaktiviteter för första gången på evigheter så har jag dessutom börjat sortera om bokhyllan igen. Jag fortsätter på färgkoordinerat, men med några smärre justeringar och en genre-hylla som ser ut att bli väldigt fin.

I veckan ska jag försöka få klart mitt paper till vampyrkursen, men förhoppningsvis kommer jag samtidigt orka med att fylla bloggen med vampyrrelaterade inlägg.

Hur är läget med er?

6 comments

  1. Jag njuter av att ha rinnande vatten, toalett och sådant lyxigt efter en vecka i stugan. Annars läser jag en halvkass Joyce Carol Oatesbok (Älskade syster) och lättar upp med Neil Gaimans Fragile Things. Ser fram emot lite vampyrrelaterat ;)

    1. Civilisationens fördelar! :)
      Mina föräldrar är rätt bekväma av sig så familjens landställe har både vattentoalett, dusch och diskmaskin. Rätt så skönt.

      Jag har läst lite ljumma omdömen om Älskade syster, men lär säkert läsa den någon gång ändå. Det är ju ändå JCO liksom.

    1. Ja, det har varit riktigt illa här. Kvavt som tusan och med sönderbrända gräsmattor överallt. Men idag är det mulet och ”bara” 25 grader, så det är rätt skönt att hänga inomhus utan att dö av värmeslag.

  2. Jag flänger hit och dit och läser löjligt lite. Men vi har iaf köpt nya bokhyllor som jag ska fylla och sortera när jag kommer hem nästa gång ;)

    1. Men ibland behöver man lite semester från läsningen också tror jag, det är svårt att hinna med böckerna när man GÖR en massa saker hela tiden.
      Grymt med nya bokhyllor! :)

Kommentera

