Läsrapport juni

Nicole Krauss – Man utan minne
Jane Fallon – Rätt åt dig!
Mike Mignola – Hellboy: Seed of destruction
Mike Mignola – Hellboy: Wake the devil
Stephen King – Strax efter solnedgången
Richard Matheson – I Am Legend
Meredith Ann Pierce – The Darkangel
Poppy Z. Brite – Lost Souls
Whedon, Jeanty m.fl – Buffy (season 8): Predators and Prey
Charlaine Harris – All Together Dead
Sarah Waters – Kyssa sammet
Naomi Novik – Hans Majestäts drake
Patricia Briggs – Moon Called

Antal omläsningar: 1 (första Hellboy-albumet)
Antal böcker på engelska: 8
Antal graphic novels/seriealbum: 3
Antal novellsamlingar: 1
Antal ungdomsromaner: 2? (Hans Majestäts drake verkar anses vara en ungdomsbok ibland, men förmodligen av samma personer som tycker att all fantasy är ungdomsböcker. The Darkangel känns mer tydligt som en ungdomsroman.)
Antal vampyrböcker: 5 (7 med vampyrinslag)

Månadens bästa: ”Kyssa sammet” hör till en av de allra bästa böcker jag har läst i år , så det är ingen fråga om saken.
Månadens sämsta: ”Rätt åt dig!” har jag sågat redan, ingen vits att göra det igen.
Månadens överraskning: ”I Am legend” var som sagt något av en överraskning. Inte riktigt som jag väntat mig, men på ett bra sätt.
Månadens besvikelse: Ingen direkt. Det mesta jag har läst den här månaden har uppfyllt förväntningarna, även om ”Moon called” kanske inte var riktigt så fantastisk som jag hade inbillat mig..

2 comments

Kommentera

