Sommarläsning

Jag har ”sommarlov” (vilket i praktiken innebär att jag läser sommarkurs och tar igen gamla restpoäng) och tillbringar så mycket tid jag bara kan med att läsa. Vilket tyvärr också har gjort att jag inte har skrivit så mycket här, trots att jag har högar av böcker att blogga om.
Så, vad är det jag läser då?

Mest vampyrböcker förstås. Sommarkurs och bloggprojekt med vampyrtema gör att jag håller på att plöja igenom både gamla klassiker i genren som helt nyskrivna böcker.
Nu när jag har bestämt vad min sommarkursuppsats ska handla om så kommer jag nog bli lite mer specifik i mitt vampyrboksläsande. Om ni känner till någon intressant vampyrbok (gärna som kommit ut de senaste fem åren eller så) som handlar om monstervampyrer och vampyrism orsakad av parasiter så tipsa gärna!

Jag håller också på att försöka bli klar med de enstaka recensionsexemplar som har blivit kvar sen den stressiga våren. Eftersom sommarutgivningen till största delen verkar bestå av deckare (som jag inte läser), så kommer jag förhoppningsvis ha god tid att läsa ut och recensera de titlar jag har kvar och sen ägna mig åt okynnesläsning resten av sommaren. Samt ta tag i lite gamla hyllvärmare som har häckat i bokhyllan sedan förra sommaren.

Vad läser ni i sommar?

4 comments

    1. Den är beställd och på väg hem till mig as we speak! :)
      Jag har inte läst något av Westerfeld förut, så det ska bli intressant att läsa hans vampyrversion.

Kommentera

