Hejdå köpstopp, hej pocketrea

Nu är det bara två dagar tills mitt tre månader långa köpstopp tar slut!

Det firar jag såklart med att lägga in en efterlängtad okynnesbeställning på böcker. Trevligt nog så har de flesta internetbokhandlarna en liten pocketrea såhär till sommaren, och cdon hade flera böcker jag länge velat läsa (deras pocketrea var faktiskt överlägset bäst, med ett väldigt stort utbud). För att ytterligare göda mitt min vampyrläsning i sommar så passade jag på att köpa mig ännu ett Buffy-album.

Beställningen såg alltså ut som följer i sin helhet:
Whedon, Espenson m.fl – Buffy (season 8): Predators and prey
Sarah Waters – Kyssa sammet
Richard Yates – Revolutionary Road
Sofie Oksanen – Stalins kossor

Har ni fyndat något på pocketrean?

19 comments

      1. Hon har dessvärre bara skrivit första ”avsnittet” i det albumet. Däremot har hon skrivit HELA Retreat!

        Men Predators & Prey är kul!

    1. Jag kan trösta dig med att man bara får pockets där för 99 kr istället för 4. Fast utbudet är oändligt mycket större, så jag sörjer inte driket den där fjärde boken…

  1. Jag köpte tre böcker på pocketshop igår men jag vågar inte ens längre blogga om mina bokköp längre, vilket väl säger det mesta. Men du, kära bokstävlar-anna! Jag undrar om du vill göra mig den äran och gästblogga i mitt sommarbloggprojekt i sommar? :)

    1. Oj, är det så illa? ;)
      Fast vi boknördar gillar ju att läsa om andra nördars bokinköp (tydligen, med tanke på hur många kommentarer det här inköpsrelaterade inlägget har fått), så du skulle nog inte få annat än beundran och uppmuntrande till rop om du skrev om dina pockets i bloggen. ;)

      Det låter ju väldigt trevligt att få gästblogga! Jag ställer självklart upp! :)

  2. Men du. Himla snällt att skvallra om ännu en ännu STÖRRE pocketrea. Nu klickade jag ju hem sex titlar därifrån igår och surfade runt en massa på Cdon istället för att plugga. Du kanske skulle börja tänka på konsekvenserna av dina blogginlägg? ;) :P För jag tänker ju inte börja tänka på konsekvenserna av mina handlingar. Det verkar alldeles för jobbigt…

    1. Jag är ondskefull på det sättet att jag gärna ser att alla andra köper en massa böcker när jag gör det. Moahahaha! >:)

      Men visst fanns det mycket intressant hos cdon? Detr var nära att jag också klickade hem sex pocketar istället för tre, men jag tror det är säkrast at jag startar försiktigt såhär efter ett köpstopp.

  3. Revolutionary Road kommer du gilla dödsmkt, den e riktigt superbra! ja håller på o läser Easter parade av Yates nu, den e me bra såklart…

    1. Jag tror det också! Har hört så mycket om boken (och filmen såklart), men av någon anledning har det inte blivit av att jag har läst den fast jag hela tiden tänkt att det verkar vara en bok för mig.

  4. Revolutionary road var SÅ bra -så fantastiskt välskriven, gripande och inkännande .(Äv filmen, som jag faktiskt såg innan jag läste boken, var my bra, med en suverän Kate Winslett i huvudrollen)Ska välja ny bok nu, och Easter parade ligger hemma och bara väntar….Så himla kul att den begåvade Richard Yates blivit ”nyupptäckt”.

    1. Åh, nu blir jag ju bara ännu mer sugen på just Revolutionary Road! Känns som ett bra val där.
      Jag har inte sett filmen ännu, ska nog försöka hålla mig tills boken är läst. Men filmen verkar väldigt bra, speciellt om man som jag är ett riktigt Winslet-fan.

  5. Å nu har jag läst klart Easter Parade, gruvligt bra men varning för svår melankoli o hopplösa känslan efteråt…

    1. Jag har en förkäsrlek för melankoliska böcker så nu blev jag ännu mer sugen på Easter Parade. Men ska läsa Rev.road först innan jag får köpa något mer, annars finns risken att jag kommer att drunkna i mina högar av olästa böcker…

  6. Mycket intressant, skojar du?! Jag kunde lätt ha köpt 12 böcker! Minst! :D Rena skattkammeren. Förutom att det kostade pengar. Och jag lyckades spara totalt 36 kronor på sex böcker. Hm… Inte mycket till rea egentligen :/

    1. Ja ”rea” borde väl egentligen vara rätta ordet. Eller ”pocketkampanj” som de kallar det själva.
      Men 36 kr får du ju en hel pocket till för, så det är inte alls att förakta! ;)

Kommentera

