Glad nörddag!

Idag är det Geek Pride Day, vilket innebär att mitt twitterflöde och rss-läsare översvämmats av nördrelaterade inlägg. Jag tänker inte lägg upp nördmanifestet som så många andra gjort, jag nöjer mig med en ynka wikipedia-länk.
Som ett extra körsbär på nördtårtan så är det dessutom Towel Day idag, en hyllning till ”Liftarens guide till galaxen” ochd ess skapare Douglas Adams.

Själv så firar jag nörddagen med att gå igenom gamla informationssökningstentor, bläddra igenom mina katalogiseringsanteckningar samt klistra in ännu lite fler hjälpsamma (och snyggt olikfärgade) post-its i KRS. Vilket passar ganska väl in på dagens tema, förutom att jag inte har någon handduk slängd över axeln.

I en perfekt värld – där jag inte hade haft tentaperioden från helvetet med ackompanjerande magkatarr – så hade jag ägnat hela dagen åt graphic novels, vampyrböcker, tv-spel och BSG.

Hur firar ni Geek Pride Day?

7 comments

  1. Tja, jag värmer upp med att läsa din blogg :) Sedan:

    Facebookar med vänner om sista Lost…

    Läser veckans skörd av nya serier… (nya Avengers #1, näst sista Ex Machina, Iron Man, Ultimate Avengers, American Vampire, Joe the Barbarian, om du undrar)

    Kvällen behöver tyvärr läggas på studier…

    1. Haha, bra början! :)

      Jag är avundsjuk på din serieskörd, skulle gärna byta tentapluggandet mot att få läsa igenom den där högen!

      Har inte sett sista Lost ännu, har några avsnitt kvar fortfarande. Ska nog klämma de sista i helgen så at jag kan börja ladda på allvar för True Blood s3 istället.

    1. Mina kursare var väldigt impade av mina färggranna post-its måste jag säga! :)
      Jag är också väldigt förtjust i lyxigt konstormaterial. Köper exempelvis gärna svindyra pilotpennor för att de är så sköna att skriva med – jag skriver fortfarande ganska mycket för hand också.

Kommentera

