Att vara komplett

För några veckor sen skrev jag om hur jag fick Sandman-album nr 7, ”Brief lives” i försenad födelsedagspresent och att min samling alltså nästan var komplett. I helgen fick jag så ännu en försenad födelsedagspresent (japp, de trillar in allt eftersom) och till min stora lycka så bestod presenten av det enda album jag hade kvar att köpa, nämligen ”The Wake”.

Nu är jag alltså komplett. Eller inte jag, utan min Sandman-samling då.
Det känns fint att äntligen ha fått tag på de där två sista albumen i rätt utgåva (vilken antingen har varit slut eller fasligt dyr överallt). Och det ser snyggt ut i hyllan när alla utgåvor är ur samma serie.
Nu är frågan bara vilka andra graphic novels jag ska börja samla på, när serien äntligen är komplett? Buffy season 8 håller jag redan på med, men där finns ju inte så många att samla på heller.
Någon som har ett bra förslag?

5 comments

  1. Känner du dig inte lite mer komplett som människa också? Det gjorde jag när jag hade samlat alla Sandman. Men det kanske säger mer om mig… ;)

    1. Ja, lite mer komplett som människa känner jag mig också faktiskt. Ungefär som när jag skaffade alla Buffy-säsongerna på dvd – jag kände mig plötsligt lite mer hel, lite mer harmonisk.

Kommentera

