Wishlist

Hörrni, nu har jag byggt ännu en lista till bloggen.
Inspirerade av alla bloggare som har önskelistor, så har nu även jag en liknande kategori som jag kallar ”Vill läsa” (mycket spännande formulerat där). Där är det tänkt att jag ska skriva ner mina allra hetast efterlängtade böcker, de där som får mig att fundera på att sälja min själ till djävulen om han bara ger mig tillräckligt bra betalt för att kunna fylla mitt hem med dessa böcker.

Kommentera gärna om du tycker att jag har glömt något livsviktigt, om du vill ge välmenande tips (som att en bok på listan är uselt dåligt enligt dig) eller om du bara vill diskutera wishlistens uppbyggnad. Vill man ge mig en bokpresent av något slag, vilket man självklart vill, så är det lämpligen här man ska leta inspiration.

Så, vad tycker ni?
Är det en önskelista som heter duga?

4 comments

  1. Gör också vill läsa, även om den skulle kunna betyda vill ha eller vill köpa. Tigger gör jag istället på listan över böcker som ännu inte är utgivna.

    1. Ja, min vill läsa-lista är nog mest en vill köpa-lista den med.
      Det är ju inte direkt så att jag väntar mig att folk ska börja skicka böcker, men jag har en IRL-vän som råkade ge mig en bok jag redan äger i födelsedagspresent så för henne är nog listan ett bra tips… :)

  2. Jag har faktiskt börjat på en sån lista jag med… men jag drägglar så efter ett tag så jag måste ta det i etapper för att rädda tangentbordet..

    1. Ja alltså, det är ju extremt svårt att skriva en sån här lista när man har köpstopp och allt. Nästan plågsamt. Men nu har jag bara några veckor kvar på stoppet och sen tänker jag garanterat skaffa några av de mest efterlängtade titlarna från listan. :)

Kommentera

