Senaste…

Senaste.. (enkäten har jag lånat från Bokhora)

Påbörjade boken: Jag påbörjade och läste senast ut en hemlig pocketkedjebok. Men innan dess var det John Ajvide Lindqvists ”Lilla stjärna”, som jag kommer recensera om någon vecka ungefär.

Bokinköpet: Jag beställde en hel hög böcker till min sommarvampyrkurs härom dagen, som ännu inte har dykt upp. Plus en bok till pocketkedjan. Annars har jag inte köpt någon bok sedan jag införde mitt köpstopp.

Författaren du blev nyfiken på: Jag fattar inte att jag inte har läst något av Elizabeth Hand ännu. Hennes böcker verkar ju vara som skrivna för mig. Jag har hört och läst mycket om henne de senaste veckorna, såpass att jag börjat vänta otåligt på att köpstoppet ska ta slut så att jag kan köpa något av henne.

20 comments

  1. Saffron & Brimstone går för övrigt att låna på Kungholmens bibliotek och du inte orkar vänta på att köpstoppet tar slut. ;)

    1. Tack för tipset!
      Problemet är inte bara att jag har köpstopp utan också att jag har sjukt mycket plugg och recensionsböcker som väntar, så jag lär ändå inte hinna läsa boken förrän i juni… Men förhoppningsvis finns den inne på biblo då också. :)

  2. Alltså, ”sommarvampyrkurs”, att det ens finns såna! Åh, önskar jag var pluggandes istället… nåja.
    Sen beundrar jag din läsanda, jag hinner inte en bråkdel av det jag vill läsa…

    1. Ja, det låter ju faktiskt helt fantastiskt! :)
      Jag hinner knappt med allt jag vill läsa heller tyvärr, har en massa bokhögar som ligger och väntar på mig och som jag aldrig hinner ta tag i.

  3. Åh, Elizabeth Hand är jag också sjukt nyfiken på! Tyvärr finns inga av hennes böcker på vårat lilla bibliotek, men mitt köpstopp är ju – tack och lov – över så jag lär nog inhandla något av henne under sommaren! Förutom Saffron & Brimstone har jag hört väldigt mycket lovord om Generation Loss.

    1. Ja, ”Generation Loss” har jag också hört en massa bra om. Jag kommer nog försöka få tag i ”Saffron & Brimstone” först, men jag misstänker att jag kommer försöka snoka upp allt hon har skrivit om hon nu är så bra som jag tror.

  4. Jag gillar alltid att läsa ”senaste” men orkar aldrig svara på det själv av ngn anledning, mkt för att jag aldrig vet vilken bok jag köpte senast (shopoholicvarning, jag vet). Såg förresten att Lyran hann innan oss med dystopitemat förresten, såg du det?

    1. ”Senaste” är kul att läsa också för att det är en så kort liten lista. Plus att den ser helt olika ut i alla bloggar – alltid roligt.

      Ja, jag såg att Lyran ska ha dystopi-tema. Ska du haka på? Jag tror inte jag hinner tyvärr, har så mycket annat att läsa i sommar.

  5. Jag har endast läst Pandoras bride av Elizabeth Hand, den var fantastisk och var en av mina favoriter bland förra årets läsning :) …skriver ner Saffron & Brimstone!

    1. Jag kommer nog ha ett helt eget vampyr- och skräcktema pga sommarkursen jag ska gå istället. Jag kanske borde värva fler bokbloggare att ha vampyrsommar? ;)

  6. Åh ja, Elizabeth Hand är fantastisk! Kul att fler börjar upptäcka henne, hon är verkligen en angenäm bekantskap. ”Generation Loss” och – framför allt! – ”Waking the Moon” är bäst av de böcker jag hunnit läsa än så länge. Den sistnämnda utspelar sig på en bisarrt gotiskt universitet i DC under 70-talets punkera och är lite Anne Rice, på den tiden hon var bra. Tyvärr är den skitsvår att få tag på, jag lyckades skaka fram ett begagnat ex via English Bookshop. ”Generation Loss” finns på Adlibris.

    Har skrivit om böckerna här: http://www.bokhora.se/blog/recension/2009/08/generation-loss-elizabeth-hand/ och här: http://www.bokhora.se/blog/recension/2009/10/waking-the-moon-elizabeth-hand/

    1. Åh ja! Jag har läst din recension av ”Generation Loss” – ett av skälen till att jag blev sugen på boken från början.
      ”Waking the Moon” låter sjukt bra, men synd att den är svår att få tag i bara. Får vittja nätet efter något bortglömt ex!

Kommentera

