Vampyrer och skräck

Nu har jag registrerat mig på sommarkursen ”Vampyrer och skräck”, som jag kommer läsa på distans i sommar.
Efter att ha ögnat igenom litteraturlistan så inser jag att jag har läst all skönlitteratur utom en bok, men ska ta tillfället i akt och riktigt grotta ner mig i vampyrlitteratur i stora mängder lagom till att kursen drar igång i början av juni. Plus att jag får en riktigt bra ursäkt att skaffa mig en massa fackböcker som handlar om skräck i litteratur, film och spel.
Här kan man läsa mer om kursen, även om jag tyvärr tror att det inte finns utrymme för några sena anmälningar.

Är det någon annan av er vampyrälskare som ska läsa kursen, förresten?

17 comments

    1. Speciellt facklitteraturen innehåller mycket som verkar intressant tycker jag. Har redan beställt böckerna, så det kommer garanterat handla en hel del om skräck i bloggen framöver.

  1. Hade definitivt hakat på om det inte vore för att jag är bortrest hela sommaren… Det låter som en superkul – och intressant – kurs. Du får läsa och lära för oss alla!

  2. Jag har spanat lite på den men det är bara att inse att det inte finns tid för några kurser just nu… Men jag skall nog kolla upp litteraturlistan ordentligt senare (just nu törs jag inte gå in o kika för jag vill inte samla på mig mer ”måste”-läsning

    1. Ja, litteraturlistan såg riktigt lovande ut för den som gillar skräck och vampyrböcker. Jag får tipsa sen när jag börjat läsa dem om vilka som verkar bäst och vilka som kan skippas.

  3. Jag ska också läsa den kursen. Och liksom du inser jag att jag redan läst i stort sett allt skönlitterärt på litteraturlistan.

Kommentera

