Nästan komplett

Igår fick jag en väldigt fin och efterlängtad födelsedagspresent i efterskott från min käre fästman; album nummer 7 i Sandman-serien, ”Brief Lives”.
Det här betyder att jag nu endast har ett enda album kvar för att göra samlingen komplett. Så från och med nu tänker jag placera ”The Wake” (det tionde albumet) högst upp på listan över allt jag tänker köpa när köpstoppet är över.

För er som kanske undrar varför jag inte skaffar albumen i ordning så tänkte jag bara försvara mig med att jag redan har läst dem alla. Skaffat dem har jag däremot gjort i något slags billighetsordning, eller utifrån vilket album jag varit mest sugen på just för stunden.
Hur mycket pengar jag har lagt på dessa album vill jag helst inte tänka på. Men det är avsevärt mycket mindre än om jag hade köpt de inbundna Absolute Sandman-utgåvorna, brukar jag trösta mig med.

5 comments

  1. Åh, Brief Lives har alltid varit min favoritdel <3

    Och btw så har jag hela serien både i Absolute och TPB-utgåvor, vilket jag har på känn att jag kommer att ångra när vi ska flytta nästa gång…d:

    1. Jag gillar verkligen kombinationen Dream & Delirium tillsammans – de är så himla olika. Och så älskar jag Barnabas-hunden, en helt fantastisk karaktär på alla sätt. :)

      Ja, alltså det där med att någon gång flytta är något av ett ångestmoment. Inte bara pga antalet böcker, min käre fästman har även inskaffat ett piano som lär bli skoj att flytta. :/

  2. Jag älskade de första 4-5 albumen, men sen blev jag mindre och mindre hänförd. Läste till och med 8 och sen var jag tvungen att prioritera annat. Hur ser du på seriens kvalité över tiden, finns det anledning att tro att jag skulle gilla del 9 och 10?

    1. Album 9 och 10 knyter ju verkligen ihop hela historien. Mycket av de lösa trådarna och sidohistorierna sätts i ett sammanhang i de här sista albumen, vilket jag gillar, men jag vet inte riktigt om det är värt att läsa dem ”bara för att” om du tröttnade redan tidigare.

Kommentera

