BokutrensningsFAIL

Glöm det jag skrev i förra inlägget.
Alltså inte hela inlägget, utan det där jag skrev om att jag passade på att rensa ut lite böcker när jag gick igenom bokhyllorna. För när jag gick ner till bytesrummet, så hittade jag en hel hög föräldralösa små bokstackare som bara väntade på att få bli adopterade av någon vänlig bokälskare:

Uppifrån och ner: (ursäkta det suddiga fotot)

Sigfrid Siwertz – Mälarpirater
Maria Lang – Vitklädd med ljus i hår
George Orwell – Nineteen eighty-four
Aldous Huxley – Du sköna nya värld
Maja Ekelöf – Rapport från en skurhink
Doris Lessing – Instruktion för nedstigning i helvetet
Stephen King – Jurtjyrkogården
Maria Lang – Dubbelsäng i danmark
John Irving – Tills jag finner dig
Anna-Karin Palm – Målarens döttrar

Nu är det tokfullt i hyllorna igen, och jag som inte ens har försökt få in bokreafynden på plats ännu…

6 comments

  1. Är galet avundsjuk på det där bytesrummet. Dina grannar som lämnar ifrån sig så fina böcker verkar lite underliga dock ;)

    Bokreaböckerna blir ett fall för sig, mina börjar drälla in nästa vecka…det kommer bli knepigt :)

    1. Ja, mina grannar verkar väldigt märkliga. Eller väldigt givmilda kanske? :)

      Det har varit ganska dåligt med vettiga böcker i bytesrummet senaste tiden, just därför blev jag lite överrumplad av att göra så många bra fynd.

  2. Bra fynd!

    Jag håller också på att städa i bokhyllorna, vilket nog kommer att ta hela helgen. Jag vet inte om jag kan göra mig av med något, men jag tänkte fylla en kartong som får hamna i källaren.

    Jag har exakt samma utgåva av Du sköna nya värld! Jag hittade den i ett gammalt källarförråd som mamma hyrde.

    1. Det är ganska bra att rensa ut en del böcker och städa undan dem, för då märker man om man verkligen saknar dem.

      Jag har blivit klart mycket bättre på att göra mig av med böcker pga bytesrummet, det är så smidigt att bara ställa ner allt där som man inte vill ha kvar. Och förhoppningsvis så får någon annan glädje av det då också.

      Vad kul att du har samma utgåva!
      Jag har faktiskt aldrig läst Huxley, så den hamnar genast högt upp på att läsa-listan.

    1. Tack!
      Du nya sköna värld är ju en sån där bok som man känner att man BORDE ha läst, men det har aldrig riktigt blivit av för mig…

Kommentera

