Fear the Dark

17 Okt

Nu är den här! En av årets mest efterlängtade böcker: Justin Cronins ”The Twelve”.

Och det innebär inte enbart att bloggkatten Strumpan bjuder på sin bästa fotopose utan även att jag går in i efterlängtad läskoma inom några minuter. Där jag troligtvis lär stanna tills boken är utläst (med korta pauser för mat och annat livsnödvändigt). Recension förväntas dyka upp i bloggen någon gång i helgen.

14 svar to “Fear the Dark”

  1. mikebike 17 oktober 2012 at 14:53 #

    Åh, jag är så himla sugen på att läsa The Passage. Min flickvän har hyllat den hårt. Och idag berättade hon att hon beställt The Twelve. Det enda som hindrar mig är att tjockleken skrämmer mig.

    • bokstävlarna 17 oktober 2012 at 14:57 #

      The Passage är värd alla hyllningar! Så trots den avskräckande tjockleken kan jag verkligen rekommendera boken. Och jag kan glädja dig med att den andra boken faktiskt är bra mycket kortare än den första (”bara” 568 sidor i storpocketutgåvan).

  2. Martina 17 oktober 2012 at 15:18 #

    Jag undrar mycket över hur böcker ges ut i USA/Storbritannien egentligen. Den inbunda utgåvan av The Twelve kommer först om 8 dagar (med det omslag som du har) men storpocketen finns redan att köpa?

    • bokstävlarna 17 oktober 2012 at 15:26 #

      Det är helskumt! Jag hittade också flera olika utgivningsdatum – ibland av samma upplaga men i olika nätbokhandlar – när jag skulle förboka. Ville dock helst ha den här snyggaste utgåvan i storpocket, så är glad att den fanns med det tidigare utgivningsdatumet.

  3. Maria H 17 oktober 2012 at 15:24 #

    Åh, jag funderar på att köpa den som e-bok o läsa i kindleappen… men då måste jag vänta några dagar till

    • bokstävlarna 17 oktober 2012 at 15:27 #

      Har den inte redan kommit som e-bok? Bokbabbel twittrade om att hon hade boken i sin Kindle redan igår kväll.

  4. Helena (@fiktiviteter) 17 oktober 2012 at 15:39 #

    Ser fram emot recensionen, själv har jag inte lästid just nu så det är helt ok att inte mitt ex (samma utgåva som din) inte kommit än framåt helgen skulle det dock gå bra… Mina komplimanger till Strumpan också som sköter sin uppgift med bravur :)

    • bokstävlarna 17 oktober 2012 at 16:20 #

      Jag är väldigt glad att jag har en liten lucka med lästid just idag och imorgon innan jag måste börja tentaplugga. Väldigt bra tajming!
      Och jag ska skicka vidare komplimangerna till Strumpan som verkar ta det här med att vara bloggkatt på största allvar. ;)

  5. Lingonhjarta 17 oktober 2012 at 16:41 #

    Åh!!! Att få den i storpocket verkar vara stört omöjligt för mig för tillfället men jag jobbar på det hårt. Funderar nästan på att köpa eboken och sen köpa storpocketen för står inte ut med att vänta. Vill ju läsa den nu ju!

    • bokstävlarna 17 oktober 2012 at 22:57 #

      Det låter som en plan. E-boken först så att du kan läsa direkt och så storpocketen sen för att den är så grymt snygg!

  6. Marie/Skuggornas bibliotek 17 oktober 2012 at 17:04 #

    Så fin den ser ut! Hoppas mitt ex kommer innan helgen, det är på gång i alla fall. Ser verkligen fram emot en egen läskoma med den här boken :)

    Och mycket tjusig bloggkatt — har man en sådan kan man ju förhöja läsupplevelsen ytterligare genom att gosa med katten samtidigt!

    • bokstävlarna 17 oktober 2012 at 23:01 #

      Boken är precis lika snygg som jag hade hoppats. Och håller tummarna för att du får boken innan helgen så att du kan satsa helhjärtat på läskoma då.

      Jag har faktiskt haft båda katterna som sällskap när jag har läst idag (knappt halva boken utläst än så länge). De gillar läskoma lika mycket som jag för då kan de ligga i knät hur länge som helst. :)

  7. Em 18 oktober 2012 at 10:40 #

    ååh, strumpan smälter mitt hjärta till en liten pöl… <3 <3 <3

    jag har länge haft The Passage i min kö, men den har på nåt sätt alltid halkat ner ett par steg innan jag nått fram till den. nu när alla pratar om The Twelve tänkte jag att jag kan ju tjuvkika på första sidan eller två av The Passage i alla fall – även fast jag redan har flera andra bra böcker på gång – men oj, jag vet inte vad som hände… plötsligt hade jag läst hela första kapitlet och var helt fast :) jag tror jag förstår er iver..!

    • bokstävlarna 18 oktober 2012 at 16:26 #

      Jag tror att det är hennes plan med just den där posen. :)

      Haha, det är lätt hänt! Inledningen är ju så himla bra, helt omöjligt att sluta när man väl har börjat.

Kommentera

Följ

Få meddelanden om nya inlägg via e-post.

Gör sällskap med 73 andra följare