Kontrast-looten

8 Okt

Jag borde väl egentligen skriva ihop något slags kongressrapport från helgens Kontrast, men jag är fortfarande förlamad av Den Stora Tröttheten som drabbade mig igår. Så, istället lägger jag upp en bild på helgens loot:

Kim W. Anderssons ”Alena” – Jag fick en sjukt snygg bild ritad i albumet, med blodstänk i form av rött bläck och allt. Och albumet var ett ypperligt sällskap på Uppsalapendeln hem till Stockholm på lördagskvällen.
Steven Eriksons ”Gardens of the Moon” – Vem kan motstå ett helt oläst secondhand-ex av första delen i en fantasyserie jag har hört mycket gott om?
Elisabeth Östnäs ”Feberflickan” – Jag fick boken av den mycket trevliga författaren innan jag ens hunnit in på själva kongressen i fredags. Ser fram emot att läsa snarast!
Charles de Lints ”Wolf Moon” – För att den var så billig. Och för att jag vill läsa mer av de Lint.
Joe Abercrombies ”Red Country” – Den andra boken jag fick signerad av Abercrombie- Och han kände igen mig från signeringen dagen innan! *fangirlsquee*
Bertil Mårtenssons ”Jungfrulig planet” – Efter tips från Feuerzeug letade jag raskt upp den här boken. SF med katter? Låter fantastiskt!

Jag måste säga att jag varit mycket återhållsam, med tanke på hur många lockande böcker som fanns på plats. Särskilt eftersom tre av böckerna var antikvariatsfynd och därmed ruskigt billiga. Men jag lider ju inte direkt brist på böcker att läsa och jag tror att mina axlar är rätt nöjda med att de endast slapp släpa runt på en bokpåse …

5 svar to “Kontrast-looten”

  1. elisabeth 08 oktober 2012 at 18:16 #

    ja jag praktiskt taget överföll dig och tvingade på dig min bok. haha. men jag ville verkligen att du skulle läsa:)

    • bokstävlarna 08 oktober 2012 at 21:15 #

      Det var bara trevligt! :) Jag har nu lagt boken allra överst i min läshög, så den står näst på tur när jag läst klart min nuvarande bok.

  2. jophan 08 oktober 2012 at 19:13 #

    För egen del blev det fjorton böcker och sex spel och jag hade inte ens tid att handla! Stort tack för dina inköp hos Alvarfonden: tre böcker färre för oss att lagra till nästa kongress! ;)

    • bokstävlarna 09 oktober 2012 at 11:07 #

      Om jag haft tid (och vett) att handla hos Alvarfonden även på fredagen hade det förmodligen blivit dubbelt så många böcker! ;)

Kommentera

Följ

Få meddelanden om nya inlägg via e-post.

Gör sällskap med 78 andra följare