Läsrapport augusti

3 Sep

Neil Gaiman – American Gods
Iain Banks – Getingfabriken
Sofia Nordin – Natthimmel
Nene Ormes – Udda verklighet
Paula Guran (ed.) Vampires: The Recent Undead
Mattias Hagberg – Rekviem för en vanskapt
William Gibson – Neuromancer
Paul Auster – Sunset Park
Grant Morrison & Dave McKean – Arkham Asylum
Sanne Näsling – Kapitulera omedelbart eller dö
Michail Bulgakov – Mästaren och Margarita
Jo Walton – Among Others
P.C Jersild – Efter floden
Janet Frame – Doftande trädgårdar för de blinda
Elizabeth Hand – Black Light

Antal omläsningar: 3
Antal böcker på engelska: 6
Antal graphic novels/seriealbum: 1
Antal fantasy- och urban fantasyböcker: 4
Antal skräckböcker: 2
Antal postapo/dystopier: 1
Antal novellsamlingar: 1
Antal SF-böcker: 1
Antal YA-böcker: 2
Antal tegelstenar: 1
Antal ej skönlitterära böcker: 0
Antal e-böcker: 1
Antal biblioteksböcker: 4 (!)
Sammanlagt antal: 15

Augusti månads läsning känns samtidigt väldigt typiskt mig och ganska ovanlig. Blandningen av genrer känns typisk; lite SF, lite YA, rätt mycket urban fantasy, lite postapokayps, lite skräck och någon klassiker.
Ovanligt är däremot formaten. Jag läste en roman i e-boksformat och hela fyra biblioteksböcker ingick i läsningen. Kanske innebär det här att jag kommer att våga mig på att låna fler skönlitterära böcker i framtiden (utan att dra på mig skyhöga förseningsavgifter).

3 svar to “Läsrapport augusti”

  1. Helena 03 september 2012 at 14:56 #

    Ser fram emot din rec av Black Light (läser den just nu själv).

    • bokstävlarna 03 september 2012 at 15:02 #

      Det kommer så snart jag tillfrisknat tillräckligt mycket för att orka formulera mig… Kan iaf säga att jag är glad att jag läste Waking the Moon först, om man säger så. :)

      • Helena 04 september 2012 at 08:59 #

        Förstår det. :)

Kommentera

Följ

Få meddelanden om nya inlägg via e-post.

Gör sällskap med 83 andra följare