Dagens loot

19 Aug

Dagens besök vid Världens längsta bokbord, den fina årliga avslutningen på Stockholms Kulturfestival, resulterade i rätt ordentligt med loot. Som synes lade jag nästan allt mitt krut på besök på Seriegatan, där Serieteket sålde ut utgallrade böcker för en mycket liten penning. Jag hittade allt från Transmetropolitan till Preacher till Battle Angel Alita (som högen består av). Alla böcker på bilden kostade 5-10 kr.
Förutom serierna så är jag mycket nöjd med att äntligen ha hittat ett fint exemplar av Inger Edelfeldts ”Kamalas bok”. En gammal favorit som jag hållit utkik efter i åratal.

Är mycket nöjd med årets besök vid Världens längsta bokbord!

4 svar to “Dagens loot”

  1. Pål Eggert 19 augusti 2012 at 17:28 #

    Aah, Transmetropolitan läste jag om i sommar. Utflippad serie med sjuka repliker. Preacher är också en favorit. Fast när jag läste om Preacher i ett sträck för något halvår sedan fick jag nästan en överdos av svordomar, perversioner och våld. Battleangel Alita är ju också en fantastisk serie.

    • bokstävlarna 20 augusti 2012 at 12:48 #

      Jag har inte läst Preacher på många år, känner lite att det är dags för en omläsning snart. Men kanske inte allt i ett sträck då.
      Transmetropolitan har jag faktiskt inte läst alls (!), men det känns som att det börjar bli hög tid nu.

  2. Sofia i Bokmilaskogen 20 augusti 2012 at 17:51 #

    Wig Wam Bam får mig att tänka på The Sweets låt med samma titel. =)

    • bokstävlarna 20 augusti 2012 at 19:53 #

      Inte helt omöjligt att boken är uppkallad efter låten, det figurerar en hel del musik (mest punk) i Hernandez böcker. :)

Kommentera

Följ

Få meddelanden om nya inlägg via e-post.

Gör sällskap med 72 andra följare