Batmanbonanza

13 Aug


Min nya grej är tydligen att spela och läsa sådant som är relaterat till varandra. Jag gjorde det i början av sommaren med The Witcher 2 och Andrzej Sapkowskis ”The Last Wish”, jag har gjort det tidigare med Metro 2033. För tillfället är det Batman som gäller. Jag svär mig igenom bossfajterna i Batman: Arkham City samtidigt som jag har börjat läsa Grant Morrisons ”Arkham Asylum” (och ja, jag har redan spelat spelet med det namnet). Nu känner jag verkligen att det är hög tid att gå och se The Dark Knight Rises” på bio, så att jag kan tillgogose mitt läderlappsbehov i alla tänkbara format.

6 svar to “Batmanbonanza”

  1. Pål Eggert 13 augusti 2012 at 15:30 #

    Arkham Asylum är riktigt skön. I synnerhet målningarna. Gillar det där att dockskåpet tittar tillbaka i en scen. Hu!

    • bokstävlarna 13 augusti 2012 at 16:47 #

      Jag har precis hunnit börja läsa, men det verkar väldigt bra. Och Dave McKean är en fantastiskt bra illustratör/konstnär, det mesta han gör är makalöst.

  2. Nike Bengtzelius 14 augusti 2012 at 21:41 #

    Nej, men… Jag fick hem exakt samma spel på posten igår och började spela :) Gillar skarpt att det finns fler öppna ytor och höjdskillnader och annat gött som uppmuntrar till slängkappeglidande. Håller tummarna för regn och rusk imorgon.

    • bokstävlarna 14 augusti 2012 at 22:22 #

      Det är visst den där telepatiska länken som visar sig igen. ;) Jag har haft spelet hemma i flera månader faktiskt, men inte kommit mig för att börja spela förrän nu. Mycket bra noirkänsla, men stundvis så extremt frustrerande att man önskar att Batman borde frångå sina principer och plocka upp ett maskingevär …

      • Nike Bengtzelius 15 augusti 2012 at 20:03 #

        Men inte kan man väl DÖDA superskurkar? Inte när man kan låsa in dem, och låta dem fly, igen och igen och igen (och igen). Batman + maskingevär = arbetslös Batman.

        Det absolut största problemet med spelet enligt mig är Gåtan. Jag kan omöjligt låta bli att försöka ta alla hans j*vla troféer. Varför vet jag inte, för egentligen är det mest bara tråkigt… Men han utmanade mig ju!

        • bokstävlarna 15 augusti 2012 at 20:59 #

          Fast om han dödade superskurkarna så skulle han ju slippa vara Batman. Och så kunde han få tid att skaffa en hobby eller gå i terapi eller så.

          Det är bisarrt många Riddler-troféer i AC också. Och jag är precis likadan, blir helt besatt av att ta precis alla troféer istället för att spela vidare på huvudstoryn som ändå är riktigt intressant.

Kommentera

Följ

Få meddelanden om nya inlägg via e-post.

Gör sällskap med 75 andra följare