Läsrapport april

3 Maj

Erin Morgenstern – Nattens cirkus
Marlen Haushofer – Väggen
Marie Hermanson – Himmelsdalen
Johan Wanloo – Världens tråkigaste man & revolten på Atlantis
Gail Carriger – Blameless
Kelly Link – Pretty Monsters: Fel grav och andra berättelser
Christin Ljungqvist – Kaninhjärta
+ e-novellerna ”Tre veckor av lycka” av Anders Fager och ”Stugan” av Johan Ring.

Antal omläsningar: 0
Antal böcker på engelska: 1 (!)
Antal graphic novels/seriealbum: 1
Antal fantasy- och urban fantasyböcker: 3
Antal skräckböcker: 2 skräcknoveller
Antal postapo/dystopier: 1
Antal novellsamlingar: 1 + två separata noveller
Antal SF-böcker: 0
Antal YA-böcker: 1 (typ)
Antal tegelstenar: 0
Antal tidskrifter: 0
Antal ej skönlitterära böcker: 0
Antal e-böcker: 2 noveller som sagt
Sammanlagt antal: 7

Om det fortsätter på det här sättet så blir jag nog snart utkastad ur snabbläsarklubben. Sju böcker på en hel månad? Inte imponerande. Fast med tanke på att nästan halva tiden tillbringades på semester där det knappt blev något läst alls så får jag väl ändå vara nöjd.
Jag hoppas dessutom att maj ska bli månaden då jag hinner läsa mer än någon halvtimme här och där.

4 svar to “Läsrapport april”

  1. Maria 03 maj 2012 at 12:20 #

    *tittar avundsjukt på alla som läser böcker*

    Okej, jag är på väg ut ur läsmisären nu, men ändå!

    • bokstävlarna 03 maj 2012 at 14:27 #

      Mitt största problem just nu är att jag verkligen VILL läsa, men inte har tid. Eller ja, mitt största ”problem” är det väl. ;)

  2. Frances 04 maj 2012 at 15:54 #

    Sju böcker! Du tycker det är lite? Hur lång är en normallång bok?

    • bokstävlarna 04 maj 2012 at 16:13 #

      Sju böcker är lite för att vara jag. Särskilt eftersom inte en enda av dem var över 500 sidor. Men jag har förstått att min genomsnittliga läsning inte riktigt är av normal proportioner. ;)

Kommentera

Följ

Få meddelanden om nya inlägg via e-post.

Gör sällskap med 76 andra följare