Min bokhylla

26 Feb

Ett projekt jag påbörjade när jag egentligen skulle skriva hemtenta var att göra en förteckning över alla böcker jag har hemma i min bokhylla.
Tidskrävande, ja, men också ganska nyttigt eftersom det dels gav mig en översikt om hur många böcker jag har dubletter av (inte så många som jag trott). Plus att det sporrade mig att rensa ut drygt en halv hyllmeter böcker som ska ner till bytesrummet.

Så nu finns det här en väldigt lång lista, inklusive skämsböcker av diverse slag (inte heller så många som jag trott). Listan kommer förnyas och fyllas på allteftersom nya böcker tillkommer eller rensas bort.

Om jag någon gång i framtiden känner att jag har väldigt mycket fritid till övers så kanske jag länkar in alla recensioner i bokbloggen till listan också.

2 svar to “Min bokhylla”

  1. Emma 26 februari 2010 at 20:22 #

    O_O! Smart! Jag katalogiserar mina på Librarything, men en bokhyllelista med recensionslänkar låter genialiskt organiserat. Do it :) Bra sätt att hålla koll på de där olästa böckerna med

    • bokstavlarna 27 februari 2010 at 14:30 #

      Librarything verkar praktiskt, men jag är lite sugen på att försöka bygga en egen databas över mina böcker… :D
      Jag tänker att det vore väldigt smidigt att länka in recensionerna i databasen, lät att få översikt och sådär. Och som du skriver bra för att hålla koll på olästa böcker – fast det är ju samtidigt en smula stressande också.

Kommentera

Följ

Få meddelanden om nya inlägg via e-post.

Gör sällskap med 83 andra följare