Jag har också fått en award

27 Jan

Eller snarare; jag har fått samma award tre gånger av de tre snälla bokbloggarna Fiktiviteter, Hellre barfota än boklös och Fiktionista.
Tusen tack för era fina ord! Det värmer en boknörds hjärta.

Tanken är att jag ska berätta 7 intressanta fakta om mig själv och sen dela ut awarden till 7 bloggar jag gillar.

7 (intressanta?) fakta:
1. Jag har aldrig haft hål i tänderna, tandsten eller ens plack. Däremot har jag tyvärr dragit ut två visdomständer med en bedövning som inte fungerade på mig.
2. När jag var liten var mina framtida drömyrken serietecknare, veterinär och författare.
3. Jag blev vegetarian för 13 år sen, laktosintolerant för 5 år sen och började äta fisk igen för 3½ år sen.
4. Sist jag skrev högskoleprovet så somnade jag under sista delen (NOG).
5. Jag mäter 182 cm över havet, ett faktum som folk inte kan låta bli att påpeka med ett ”Vad lång du är!”.
6. Jag har aldrig bott utanför Stockholm.
7. Jag är ett enormt stort fan av ”Buffy the Vampire Slayer”.

När det kommer till att dela ut awarden till andra bloggar, så känner jag att många av favoriterna redan har blivit nämnda en par tre gånger (speciellt eftersom jag varit ganska seg med att skriva det här inlägget). Ni får ursäkta om det alltså blir lite upprepningar, eller om vissa jag vill dela ut till redan har har fått awarden av någon annan lite raskare bloggare:

Tekoppens tankar – En välskriven och alltid intressant blogg. Här kan man få många bra tips om böcker med hbtq-koppling, samt följa tankar kring utbildningen till sjuksköterska.

Little room of tinyfeist – Lisa skriver om det lästa, men också mycket om det tänkta. Hennes formuleringar och funderingar är alltid ett nöje att läsa.

Zmeu – Om man som jag gillar tv-spel, steampunk, graphic novels och suggestiva foton så är den här bloggen en guldgruva. Emelie skriver gärna om Neil Gaiman, Guillermo del Toro, Hellboy och den söta dottern Alice.

World of Artcraft - Vad kan vara nördigare än en hel blogg dedikerad till pyssel av olika slag? Inte särskilt mycket. Här hittar du allt från pacman-armband till snöglober och pepparkakshus i de mest fantastiska utföranden.

Bokmalans liv & läsande - Bibliotekarien Fias blogg är fylld av intressanta recensioner, fina bilder och ohejdad Twilight-kärlek. Ren läsglädje.

Gamingmama - Om kärleken till tv-spel och allt som hör därtill. Monikas blogg innehåller också en shop där hon säljer sina tjusiga spelrelaterade tavlor.

The Unsatisfactory – Jag blev lite full i skratt bara av att tänka mig hur Fiat kommer reagera på att få en award som åtföljs av en rosa liten banner med blommor på, som dessutom är skriven på norska (tror jag?). Förhoppningsvis kommer det leda till ett svavelosande inlägg som är sådär fantastisk bra och roligt som ungefär precis allting som kommer ur den här kvinnans mun.

8 svar to “Jag har också fått en award”

  1. Sofia 27 januari 2010 at 13:32 #

    Jag är alldeles för svag för smicker för att börja osa svavel över ett pris kära du! Tusen tack! Det värmde ett förkylt hjärta.

    • bokstavlarna 28 januari 2010 at 13:48 #

      Du förtjänar varje smul av beröm! Och hoppas att du kryar på dig alldeles snart.

  2. Monika Nilimaa 27 januari 2010 at 17:11 #

    Åh, vad roligt! Tack :)

    • bokstavlarna 28 januari 2010 at 13:48 #

      Varsegod. :)

  3. Emelie 27 januari 2010 at 18:53 #

    Åh, tack! :D

    • bokstavlarna 28 januari 2010 at 14:02 #

      Varsegod! :)

  4. Fian 28 januari 2010 at 09:04 #

    Kära Anna – så glad jag blir! Det är precis den här typen av överraskningar som gör att motivationen att fortsätta blogga hålls uppe! =)

    • bokstavlarna 28 januari 2010 at 14:07 #

      Vad roligt! Jag gillar ju verkligen din blogg, så jag blir glad av at få bidra med lite motivation! :)

Kommentera

Följ

Få meddelanden om nya inlägg via e-post.

Gör sällskap med 83 andra följare